vrijdag 14 mei 2021

Elke week een zweefvlieg-weersverwachting

 Nu het einde van de corona-ellende eindelijk wat in zicht lijkt, hoop ik binnenkort ook weer het zweefvliegen te kunnen hervatten. Om naar mijn zweefvliegveld te gaan, moet ik de Belgisch-Nederlandse grens oversteken en dat ligt nog altijd niet voor de hand. In principe eist de Nederlandse overheid dat al wie Nederland binnenkomt, in quarantaine gaat. In de praktijk zijn de gemeentebesturen in Zeeuws-Vlaanderen wat toleranter voor Belgen die even de grens oversteken.

In elk geval heb ik mijn wekelijkse zweefvliegweersverwachting weer opgenomen. In principe wordt er in Axel alleen op zaterdag en zondag in clubverband gevlogen, vandaar dat ik elke donderdag of ten laatste vrijdag een tweedaagse verwachting opmaak. Je kan de verwachting lezen via deze link: 

http://ijsverwachting.blogspot.com/p/zweefvliegweer-axel.html

We hopen op een thermiekrijk en snel ook coronaloos seizoen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten