vrijdag 3 juli 2020

Windstoten tot 70 km/u op zondag

Het lijkt voor een marien meteoroloog meer voor de hand te liggen om als hobby te gaan zeilen dan om te gaan zweefvliegen. Toch moet ik toegeven dat ik mij meer op mijn gemak voel in de lucht dan op het water...

Er staat een nieuwe zweefvlieg-weersverwachting klaar voor het weekend op deze pagina. Al vrees ik dat er weinig of niet gevlogen zal kunnen worden wegens te veel wind. Vooral de windstoten kunnen flink uithalen, op zaterdag tot 55 km/u en op zondag tot 70 km/u.

Het is de bedoeling dat er op bovenstaande pagina voor elk weekend tot en met eind oktober een actuele weersverwachting voor het zweefvliegveld in Axel komt te staan, opgemaakt op vrijdag en daarna aangepast op zaterdag en zondag indien nodig. Als er tijdens vakanties ook op weekdagen wordt gevlogen, kan ook dan een weerbericht worden opgemaakt.

Vorig weekend bleef de wind nog nipt binnen de veilige limiet. Of dit ook komend weekend het geval is, lijkt erg twijfelachtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten